Czy warto inwestować w Google Ads?

Czy warto inwestować w Google Ads?

25 maja 2016 Wyłączono przez Kamil

System reklamowy Google to nic innego, jak Google Ads. Jego zadaniem jest zarówno budowanie kampanii reklamowych, jak i zarządzanie nimi. Poznajmy system Google Ads bliżej.

Czym charakteryzuje się system Google Ads?

Najważniejszą cechą Google Ads jest to, że jego działanie opiera się na tak zwanym modelu licytacyjnym. Co to oznacza? To reklamodawca podaje stawkę, którą jest gotowy zapłacić za daną reklamę. Nie trudno więc domyśleć się, że stawka jest silnie powiązana z tym, jak duża jest konkurencja w danej branży. Wybierając podstawowe rodzaje reklam, płacić będziemy jedynie za kliknięcie. Warto jednak pamiętać, że zasada ta ma kilka odstępstw. Jeśli decydujemy się na reklamę w sieci reklamowej, to ustalić musimy stawkę za tysiąc wyświetleń. Konieczne jest też ustalenie stawki obowiązującej za jedno wyświetlenie. Ostatnio wprowadzoną opcją, która naprawdę zasługuje na uwagę jest określanie stawki za konwersję.

Niewątpliwym atutem Google Ads jest to, że reklamy będą widoczne zaraz po tym, jak uruchomimy kampanię. Oczywiście nie należy nastawiać się na to, że zaraz po starcie kampania będzie charakteryzowała się najwyższą skutecznością.
Ważną cechą Google Ads jest też to, że wyświetlanie podstawowych reklam idzie w parze z zapytaniami użytkowników. To właśnie dlatego są to kampanie tak trafne, a tym samym skuteczne.

Jakie rodzaje reklam są dostępne?

System reklamowy Google zapewnia naprawdę wiele rodzajów reklam, co pozwala na stworzenie kampanii idealnie dopasowanej do potrzeb. Stawiając na system reklamowy Google, można wybrać następujące rodzaje reklam:

• reklamy tekstowe w wyszukiwarce;
• reklamy typu tylko połączenie;
• dynamiczne reklamy w wyszukiwarce;
• klasyczne reklamy bannerowe.

To jedynie niewielki wycinek tego, na co można się zdecydować.

Czy system reklamowy Google się opłaci? Okazuje się, że tak. Jest to naprawdę sprawna i skuteczna forma reklamy. Można na nią postawić bez względu na biznes, w jakim się działa. System reklamowy Google to dobry sposób na skuteczną reklamę.